Bättre tider =)

Idag är en riktigt bra dag. Ok, ätningen fungerar inte som den ska, men jag har faktiskt en överlevnadsstrategi vad gäller det. Jag har lagt det på is, ett tag. Jag vet att denna metod kommer att innebära att det blir värre sen, när jag måste ta tag i det igen. Det är ungefär som med jobb, är man borta ett par dagar har jobbet bara legat och väntat och hopat sig, när man väl kommer tillbaka har man bara mer att ta itu med. Så är det även med ätandet, men nu är det så. Jag tar den striden sen....

Robban är på affären och köper julpapper, sista julklapparna ska slås in.

Jeppe ligger i soffan och har inte klivit upp än, han sov här. Vi satt uppe i natt och slog in paket, rimmade, drack glögg och spelade sällskapsspel. MKT trevligt.

Kajsa-Linn sitter bredvid och kvittrar som vanligt, älsklingstjejen.

Jag känner mig ganska lugn och tillfreds.

Det kan också bero på att julen äntligen är planerad, det mesta i mitt liv har jag kontroll över nu, då blir jag alltid lugn.

Idag åker vi till Marie (min syster) i Östersund, det ska bli SÅ roligt, saknar alla däruppe. På juldagen åker vi till pappa (har varit mycket strul innan allt ramlat på plats) där träffar jag pappa, Eva, Jens (bror), Jessica (syster) och säkert farmor och farfar. Farfar är sjuk, döende, hur man nu kan vara det när man är odödlig... =( På annandag jul åker vi hem och mamma och Jörgen kommer, tror jag. Mamma mår inte så bra, hon har sina skäl. Hon kämpar...  Kanske Robbans föräldrar kommer... allt faller på plats och jag känner mig trygg, lugn och lycklig idag.

Älskar min Robban, han är den rätte, han måste vara det. Hur står han ut med mig? Han är för underbar, jag bara stampar och sparkar och han reser sig...

Är tacksam för honom. Är tacksam för min släkt. Är tacksam för mina underbara vänner!



Kommentarer
Postat av: Catarina

Härligt att höra.. du kom aldrig i går..men vi ses senare..Skönt att höra att allting faller på plats.. Jag är också nöjd, dett finns ett mörkt moln på min himmel och jag kan inte ta iu med det nu.. men resten är underbart.. (yin och Yang...) Julkramar från Catarina

2008-12-23 @ 12:35:53
Postat av: Tina

Vill önska dej en riktigt GOD JUL! =)



Kram Tina

2008-12-23 @ 22:08:04
URL: http://teamart.blogg.se/
Postat av: janna

God jul syrran! Hoppas vi kommer ner !

2008-12-23 @ 23:35:15
URL: http://jannaemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0