Vart var vi nu...

... jag hinner då aldrig skriva klart denna semesterberättelse =)

Jo, vi hade hunnit till onsdag. På onsdagen for vi ut och badade i havet igen. Men det var inte så bra väder, så vi åkte tillbaka till Varberg och gjorde stan. Vi var på alla sevärdheter, exempelvis fästningen och museet som ligger där och ett kallbadus.

Torsdag for vi till Ullared. Ja, det var en stor affär, men alldeles överskattad! Som ett stort Rusta ungefär, men det var roligt att ha varit där i alla fall. Vi handlade inget, ändå kostade det 500 kr =)

Fredag packade vi ihop och åkte mot Örebro, det var verkligen skitväder! I Örebro sov vi i en stuga vi hyrt, vid det laget var vi alla rätt nöjda och trötta. Käka de McD och somnade rätt tidigt.

På lördagen for vi till Gustavsberg, ett äventysbad i Örebro. Det var väldigt kul. Sen drog vi hem! Det var så skönt att komma hem ska ni veta!

Vad har hänt mer...

Jo, för två veckor sen hade vi lite grillfest här hemma, det var mycket trevligt. Ellenor och Martin, Margona och Thomas, Erik, Andreas och lille Per var här. Vi grillade, satt och surrade och sjöng karaoke =) Det var en mycket lyckad kväll. Fundera på att göra om det snart igen, kanske kräftskiva?

Sen dess har vi renoverat och renoverat. Vi har gjort om i vårt sovrum, och det är verkligen mer jobb än man tänker sig. Helt nya möbler (endel inköpta, en del omgjorda). Vi är snart klar med det. Så snart det är klart ska vi börja med sista rummet, bebisrummet. Tapeter är inköpta! Om jag komemr ihåg det ska jag lägga ut kort framöver.

Min lillasyster Janna är här, det är trevligt med sällskapet. Igår såg vi fredag den 13:e, men hon tittade nog mer ner i kudden än på tv:n =) Jag är också ganska fjantig när det kommer till skräckfilm, men hon är extrem! Hon vagade inte ens se "bakom kulisserna" extramaterialet =) Ikväll ska vi se ännu en skräckis, den är nog värre =) Welcome to the jungle heter den.

Nu ska jag städa hela huset, jag älskar när det är färdigstädat! Medan vi har renoverat har det knappt blivit någon städning alls. Så nu ska här röjas! Hej så länge!

Tisdag - Liseberg!

På tisdag var vi på Liseberg, vi var där i 10! timmar, från att de öppnade tills att de stängde. Det blev en dyr, men rolig dag. Grabbarna åkte en massa och Kajja såklart. Jag fick inte åka =( tråkigt,  men det är straffet när man är gravid. Det som var jobbigt var allt folk, det var supermycket folk där! Vissa karuseller fick grabbarna vänta i 30 min att åka. Kajsa-Linn åkte barnkarusellerna först, men blev snabbt less på dem. Så Robban lurade med henne upp i bergochdalbanan, först blev hon rädd! Sen ville hon åka den igen och den är rätt våldsam! Jaja, här kommer lite bilder!

Måndag, forts...

På måndagen på vår semester var vi till Hlamstad och badade i havet. Vi får till semesterorten Tylösand. Det var riktigt mysigt och vågorna var stora och fina. Det var varmt i vattnet och till och med jag badade. Kajsa-Linn tyckte inte om havet, hon tyckte det var för salt vatten och för stora vågor! Det var hur som helst en mkt lyckad och fin dag.

Forts.

Ja, jag har kommit till söndag på vår semester. Då åkte vi tille tt ställe utanför Varberg som heter Fun City, ett slags bad, äventyrs, cirkusställe. Det fanns lite allt möjligt där. Det kändes rätt att göra något redan första dagen, efter två dagars resa! Vi hade helt OK väder och jag klarade mig bra trots tjockismage =)

Lite kort...

Kajsa-Linn älskade denna karusell, hon tyckte att barnkarusellerna var barnsliga! =)

Rodel fanns det också, alla åkte, utan jag såklart..

Fyrhjuling åkte Kajsa-Linn och Robban, Robban körde så fort så hon började gråta! Jag var tvungen att säga till på skarpen =)

Grabbarna körde lacerzon, för små mössor =)

Kamelridning hör till!

"Värstingkarusellen" Kajsa-Linn åkte flera ggr. En blandning av bergochdalbana och virvelvind.

Så, nu tar vi måndag nästa gång. Ska åka in till stan med Linus och handla.

Uppdatering...

...krävs! Det var ett bra tag sen, kanske jag oplanerat tagit en liten bloggpaus, även om det inte varit meningen. Sommaren för väl det med sig. Just nu åskar det ute och vi har precis kommit från stan. Vad passar inte bättre då än en stund vid datorn. Detta har hänt.

Torsdag gatufestveckan
Vi hade en spelning på Sundsvalls gatufest, det var verkligen en impulsspelning. Det var egentligen inte meningen att vi skulle spela eftersom alla våra musikgrejer blivit stulna. Nu ringde de från kårhuset och ville verkligen att vi skulle spela, de skulle hjälpa oss med utrustning. Själv kändes det sådär inför spelningen. Det är alltid skitkul att spela, men jag var nervös för hur det skulle gå, ganska gravid och mådde i vanligt ordning rätt tasktigt. Det var i alla fall helt rätt väder, toppen! Grabbarna åkte in mycket tidigare och riggade, jag kom dit vid 19, jag åkte bussen in. Kände mig inte direkt laddad, mådde dåligt och det var varmt. Men sen när jag väl kom in i tältet kände jag att jag längtade, att stå på scen är ändå något speciellt och något jag älskar. Så när klockan blev runt 21 så körde vi igång. Vi hade inte repat på två månader men låtarna satt perfekt! Det var skitkul, men jag kände direkt att rösten inte höll som den brukar. När man är gravid har man inte lika bra magmuskler och det märktes. Men trots det så gick det hela bra. Kvällen var lyckad och blodad tand fick man. Längtar till nästa sommar då man kan ta på sig mer spelningar!

Fredag
Upp med tuppen, packa det sista, göra i ordning alla för semestertrippen! Kl 12 var vi på väg, alla intryckta i Robbans föräldrars bil. Som tur var hade vi lånat CD som man kan ha i bilen. Vi åkte mot Örebro, där vi hade hyrt en stuga. Resan gick relativt bra, stannade på McD i Hudik, kom från till Örebro på kvällskvisten.

Sådär ja, då har det gått et dygn sen jag började skrev detta inlägg, saker kom i vägen, nu ämnar jag fortsätta. Få se hur långt jag kommer denna gång.

Såhär såg stugan ut som vi sov i i Örebro den första fredagen...

En liten stuga, trångt och jävligt, men det var i början av semestern och humöret var på topp! Kajsa-Linn och jag delade säng, vilket innebar att jag sov minimalt!

På kvällen åkte vi in på restaurang, taco, pizza, kyckling... ja, det var blandad meny...

På restaurangen

Linus less och hungrig

Lukas likaså

Lördag
Resdag hela dagen. Vi åkte raka vägen till Varberg, där vi hyrt stuga. Vi kom fram på eftermiddagen. Vi möttes av en väldigt ensligt belägen stuga ca 2 mil utanför Varberg. De som hyrde ut stugan bodde som närmsta granne, men det var en bit mellan. Stugan i sig var helt OK, lite mer sliten än vi tänkt. Men den var fullt beboelig. Två sovrum, badrum, kökdel, vardagsrum och matdel. Sen en finfin veranda där man fick en utomlandskänsla. Eller rättare sagt så var den fläckvis lyxig, fläckvis sliten. Dåligt målade skåp trängdes med nylagt kakelgolv, så den var inte helt igenom sliten, den var blandad.

Här kommer lite kort.

Verandan

Vardagsrum, tagits från köket.

Sovrum

Så såg stugan ut utifrån!

Jag märker ju att det kommer att ta tid att uppdatera, så det får bli i omgångar. Just nu måste jag göra frukost till en hungrig familj. Jag fortsätter berätta om vår semester senare, men lägger ut detta tills vidare. På återseende!

På semester

Nu är vi på semester, nere i Varberg i vår stuga som vi hyrt. Det har tagit två dagar att ta oss hit, övernattade utanför Borås i en liiiten stuga, sen vidare hit. Det är en mysig stuga, enkel men gott om utrymme. Idag har vi hunnit ta ett dopp i havet och handlat mat för veckan. I morgon ska vi åka till fun city, ett slags sommarland. Iof ska det bli lite sämre väder, men hoppas att det håller i sig hyfsat. På tisdag åker vi till Liseberg, på måndag är det Lotta på Liseberg och det vill vi gärna missa! Nu ska jag lägga K-L, jag rapporterar mer senare.