Hmm..

..ibland funderar jag på om mitt liv är en sämre version av en dålig dramafilm eller? Det enda jag skriver om är elände, ångest och hemska händelser. Eller kanske är det så att det är de händelser som är jobbiga som är värd att skriva om, som genomarbetas genon nedteckning, hoppas att det är det sistnämnda.

Jag har precis pratat med min mor, det var en enorm besvikelse. Min mor är sjuk, vi trodde alla att hon nu var på bättringsvägen, men idag när jag pratade med henne fick jag vittna om bakslaget vi väntat på. I 4 veckor har det gått bra, men inte idag. Hur många prövningar ska man måsta vara med om?

Jaja, jag har haft en bra dag. Vi har badat på badhuset, tagit det lugnt och bara varit. Ibland behövs det också. Ser fram emot nyår, som jag vet (tror) inte kommer att innebära några skandaler. En lugn och trevlig nyår ska det bli. Kanske en nyårsdrink, lite spel och goda vänner. Undrar bara vad man ska äta? Ska in till staden i morgon och botanisera bland råvaror. Ska ta med mig grabbarna som fått pengar i julklapp. Lukas har dock bestämt sig för att spara till en ny elgitarr, så alla pengarna får gå till spargrisen. Själv har jag inte handlat till mig själv sen gud vet när, men men, sånt är livet när har barn.

Nu ska jag googla efter Harry potter - filmerna. Måste försöka lista ut i vilken ordning de kommer. Funderar på att ha en Harry-Potter-kväll. Älskar de filmerna och Sagan om ringen - filmerna.

Kommentarer
Postat av: Catarina

Jobbigt..och jag hoppas att det blir ett kortvarigt bakslag. Jag är hemma hela dagen i morgon (tror jag) om du har lust kan du titta förbi.. Kram Catarina

2008-12-29 @ 19:14:37
Postat av: Ellenor

Klart det blir utan skandaler. Vi ska nog hålla oss i skinnet ;)

2008-12-31 @ 00:01:36
URL: http://inlevelse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0