Så skapade gud den tredje dagen...

...och han valde att kalla den dagen onsdag. Idag är ingen bra onsdag dock. Vi har ganska nyligt adopterat/lånat en liten fin och gosig hund, Bella. Jag och Bella blev verkligen goda vänner, vi kom överens bra. Hon tyckte om att sova på mig, på min mage, hon var så liten och behändig. Igår, när livet antagligen var på topp för Bella... och för mig... blev hon påkörd, överkörd, ihjälkörd... fan... Jaha, vad gör man då då. Min första tanke är, SKAFFA en ny hund, NU. För annars står jag inte ut. Jag tror att vi människor reagear så, att vi vill ersätta så fort vi förlorat något/någon. Ersätta för att lappa ihop, så kanske det inte gör lika ont. Är det rätt? Ja, inte vet jag.. men nu sitter jag här i alla fall, tidigt som tusan på jobbet och istället för att jobba sitter jag och letar... letar på alla möjliga och omöjliga ställen efter en ersättare, ersättare för Bella som ska lindra det onda...


Nu får det hända något roligt snart...





Kommentarer
Postat av: Ellenor

Nämen VA? Vad hemskt!! Vet alldeles för väl hur det är att mista sin fyrbenta vän. Jag gör likadant, så fort Rocky var borta ville jag ha en ny, då har man någon ny att fokusera på och behöver inte bli så deprimerad över förlusten av den "gamla"

2008-12-18 @ 11:40:53
URL: http://inlevelse.blogg.se/
Postat av: Catarina

Du skriver helt underbart.. och jag är så ledsen för att du mist Bella... Väldigt...

2008-12-19 @ 23:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0