Omotiverad...

Jag är så sjukt omotiverad, jag vill inte jobba. Jag är så trött, det är så tråkigt! Men men, man får väl vara glad att man har jobb i dagens läge.

Ibland undrar man om man valt rätt här i livet, vad gäller jobb. Jag vill ha ett jobb där jag trivs och mår super _varje_ dag, inte bara ibland. Just nu känner jag att eleverna stjäl min energi, all min energi och jag får inget tillbaka av dem! Det är jobbigt. Jag är så arg hela tiden, lättretlig och det är väl inte bästa egenskapen när man jobbar med bråkiga undomar, eller så är det det.... Ibland vill jag ha ett glamoröst jobb, snygga kläder, snyggt hår, snyggt make-up varje dag, högklackat och smal midja... ett leende på läpparna, vara glad och omtyckt. Gå ut på viktiga lunchmöten, flyga till Stockholm och hålla i nåt viktigt möte. Vara on top och jobba hårt, ta en after work med kollegorna, på ett sofistikerat sätt, på ett fint ställe där alla dricker dyrt märkesvin. Gå och shoppa kläder med tjejkompisarna och fika tre timmar en söndag.... Just nu är jag en sliten småbarnsförälder som kämpar med läxor, tider, hinna med, orka med, dålig ekonomi, för ploffsig och tjock, utan pengar till egna saker, jobbar på ett jobb som sliter ut en och aldrig ett tack. Ett hus som måste renoveras, en bil som håller på att rasa, en sambo utan jobb... vart är det glamorösa livet!!! Utlandsresor.... 

Fan vad gnällig jag är!!! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ojoj vad jag känner igen mig i det du skriver!!!! Men jag vet ju också att det finns positiva inslag i vårt jobb....dock är det väldigt lätt att fokusera på det jobbiga.



Försök fokusera på det positiva och vi påverkar ju faktiskt våra ungdomar här i livet, förhoppningsvis till det positiva.

2009-04-21 @ 18:36:26
Postat av: Susanne

Det är svårt att skriva kommentarer hos dig...namnet försvinner hela tiden??? Var iaf jag Susanne som skrev den förra och även denna om det inte syns?

2009-04-21 @ 18:37:40
URL: http://svenskfroken.blogspot.com
Postat av: Catarina

Håller med Susanne ...jag kan trösta er båda med att det känns lättare när barnen blir större, även om inte jobbet blir glamorösare så får man mer space att göra vad man vill (nästan) ... om man nu inte bestämmer sig för att curla tills barnen är 45 ;) ...

2009-04-22 @ 10:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0