Påsken är över

Och det i sig är ju ganska skönt!

I fredags var vi till Robbans föräldrar på påskmiddag, det var som vanligt både trevligt och gott! Det är så enkelt med Robbans familj, de har en väldigt enkel och okomplicerad familj. Själv tror jag att jag tillhör en av världens mest komplicerade familjer. Det är alltid bara en skön känsla när man kommer hem till dem, Robbans mamma är världens snällaste och Robbans pappa är en liten tomte. De tycker så mycket om mina barn och det betyder verkligen allt. De ställer upp jämt! Det är verkligen en trygghet att ha dem. 

På fredagkväll åkte vi in till stan och tittade på Lukas när han var med på demovision på domsaga. Det var en tävling mellan 7 band, det band som vann skulle få möjlighet att spela in en demo. När jag kom dit insåg jag att de flesta andra band var klart äldre, bara killar. Mer rutinerade och flera av dem kände jag igen från estetiska programmet. Lukas och hans gäng kändes som småpotatis jämfört. Inte för att de är sämre, men de har repat ihop i några månader, de andra banden har nog repat ihop i flera år, vissa av dem i alla fall. Lukas gäng består av 4 tjejer och en kille, inte så lätt i en mansdominerad rockvärld. Lukas band var på scenen som första band. De öppnade dörrarna och in kom publiken, som till största del bestod av äldre headbangande killar som väntade på just sitt favoritband. Jag såg att Lukas blev nervös, det skulle jag också ha blivit. Första låten började och tjejen som sjunger, som också spelar gitarr, tappade axelbandet och när lukas såg det kom han helt av sig. Men sen gick det bra. Några småmissar, men det får man räkna med, orutin att stå på scen och nerver, de gjorde jättebra ifrån sig. De kom till slut på tredje plats, superbra tycker jag!

Sen på lördagmorgon for vi till pappa, vi var ute hela dan och grillade och fiskade, trevligt. Min storasyster var där med familj. Vi hade en lugn och skön påsk.

Ja, och nu är man hemma igen och pressen av att varje dag prestera något finns som vanligt där. Vi ska ut och elda skräp, städa bilen, fortsätta uppe, tvätta.... Ja, det finns massor att göra, så det är bäst att sätta fart! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0