Ja just ja..

.. har en sån fullsmetad dag att jag helt glömmer bort er =) Hur gick det då med hunden?

Såhär var det. Jag såg en annons på blocket, "liten papillonliknande hund säljes", priset var 2500. Jag satt hos Catarina och drack vin när jag såg annonsen. Ringde omedelbart, hunden var tyvärr såld =( Hon frågade då om jag inte ville köpa en valp, nej, sa jag. Vi vill ha en hund som är några år, en liten hund. Hon sa då att hon hade en dvärgpudel som hon ville ha en fodervärd till, som jag kunde få köpa billigt, om hon fick ta en valpkull av henne senare. Jaha, genast blev jag intesserad. Sedan började hon prata om en annan hund som jag till och med skulle få gratis om jag kunde erbjuda henne ett tryggt och bra hem. Hon ville ha en valpkull av henne också, till hösten. Jaha, gratis hund, låter bra! Jag, Catarina, hennes kille Per och Robban åkte så upp hela vägen till Hammerdal, det var långt och det var dåligt väder! Väl där letade vi länge och väl efter rätt hus, där tanten förklarade låg ett ruckel, vi tänkte att där kunde det väl ändå inte vara. Men så var det. I ett litet förfallet rött hus höll hon då till, tanten som hade hundarna. Hon var uppfödare och hade hållit på i över 30 år, det lät ju meriterande på telefon =) Så, in i rucklet och vi möttes av en mängd hundar, varav en var en liiiten svart hund (pudeln) och en annan var en svart hund med lite beiga tecken (den andra lilla blandrasen). Det luktade instängt, rök, hund och ostädat! Men vi gick in och möttes av en liten whiskeyröstkraxande dam som lät rent av som en häxa. Jag fick veta att den lilla blandrashunden som vi skulle titta på hette Mira, jag kände direkt att henne ville jag ha! Hon var enligt tanten mycket snäll, väluppfostrad och glad hund. Jag blev genast kär =) Vi fick ta med lilla Mira hem på prov, om allt gick bra skulle vi få henne, gratis! Hon ville bara att Mira skulle få ett bra liv, en egen familj. Jag tackade genast ja och det roligast av allt var Robbans reaktion. Robban har hela tiden varit lite tveksam till hund, men Mira blev han störtkär i! På vägen hem bestämde vi att hon skulle byta namn, Lukas lillasyster heter Mira! Så Kira får bli hennes namn. Hon är 3 år, har haft valpar. Otroligt lugn och snäll. Hon märks knappt! Hon är liten, typ 35 cm. Hennes mamma är Papillon och Japansk spets, hennes pappa är Schäfer/Rottweiler! Rätt konstig blandning med tanke på att hon är så liten. Men hon ser ut som en liiiiten rottweiler, fast mycket smäckrare =) Ja, så nu är vi med hund, det känns kul. Hon sköter sig mycket bra hittills och även Robbans föräldrar blev så förtjusta, så hundvakt tror jag inte blir några problem att få =)   

Så nu har ni fått en rapport! Hoppas kunna lägga in bild på henne när jag kommer hem!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det låter jättebra...Vilket bra namn, passar henne bättre än Mira faktiskt..

2009-02-09 @ 15:43:27
Postat av: Catarina

Det var jag sóm skriv föra inlägget, vet inte varför jag fick heta Linda..det är ju ditt namn..//Catarina

2009-02-09 @ 15:44:44
Postat av: Anonym

Vad roligt! grattis grattis!

2009-02-09 @ 21:26:10
Postat av: jessicapessica

Grattis till hund!! Hoppas att det kommer att fungera bra.

Men lite trött blir jag allt när jag läser att tanten vill ha en kull på henne. Hade hon inte haft en kull redan? ...och varför i hela friden ta kull på en hund som har (minst) fyra raser inblandade redan?

Kanske är det jag som har konstiga värderingar, men för mig går det liksom inte ihop.

2009-02-10 @ 09:48:07
URL: http://brusiperiferin.blogg.se/
Postat av: janna

Roligt med hund!

2009-02-11 @ 08:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0