Ny vecka!

Ja, så var det ny vecka då. Känns helt OK. Solen skiner och det har definitivt blivit ljusare ute. Känns skönt att man kommit in i februari, vet ju att allt blir lite lättare bara den här månaden är över. Iof gillar jag vintern, men man blir lite less på alla årstider, precis innan årstiden tar slut.

Helgen har varit bra, en del att göra bara. Jag har börjat sälja sexleksaker via homeparty, har gjort det tidigare. Nu har jag börjat på ett företag som heter Himmelriket. I lördags var jag till Erikslund och hade mitt första party, det var väldigt roligt, jag fick sälja en hel del. "Du är verkligen en bra försäljare", sa en av deltagarna och jag tror att jag är det, när jag säljer roliga produkter. Det är inte bara, att ha såna här partyn. Först packa upp allt, sätta i batterier, ha genomgång som oftast tar 1-2 timmar. Sen individuell beställning som kan ta bra lång tid för varje enskild. De flesta har dessutom druckit och blir bra surriga. Sen plocka ihop allt igenom. Så det tar nog en närmare 3-4 timmar, en helkväll! Men jag började med det här för att ha ett roligt extraknäck, behöver pengar och vill göra nåt roligt. I lördags var jag ju till en kompis, vilket innebar att även jag drack nåt glas vin, efter "jobbet" blev det umgänge med de som var där, sen kom Robban och hämtade mig. I söndags var jag rätt seg, bakis med andra ord! Men det är ju bara att bita ihop. Ellenor kom och repade mig mig, det var så skoj! Det är superroligt att arrangera låtar och prova massa olika stämmor och hålla på.

Sen lagade jag mat efter nytt recept. Grillad kycklingfilé i jordnötsmarinad och jordnötssås och ris. Kajsa-Linn sa BLÄÄ till såsen och Lukas höll på att spy när han smakade den. Hmmm, själv tyckte jag att såsen var OK, inte supergo, men inte superäcklig heller. Älskar jordnötssås ute på restaurang, men jag fick inte till det lika bra. Men Robban och Jeppe åt. Gjorde bearnesesås till barnen. Så går det när man försöker göra nåt nytt!

Vikt
Just ja! Glömde berätta att jag vägde mig i fredags. Vågade inte riktigt titta själv, men Robban tittade. Jag hade i alla fall INTE gått upp i vikt, yes! Hade gått ner liiite, men mitt mål just nu är ju att stå still i vikt så det är det jag siktar in mig på. Min plan nu är att äta kolhydratfattigt på veckorna och unna mig lite frihet under helgerna. Det verkar funka bra, går i alla fall inte upp i vikt. Vet ju att jag kan gå ner mycket om jag äter kolydratfattigt på helgerna också, men just nu har jag inte energi till det. Nöjer mig med att stå still i vikt.

I fredags var jag faktiskt på stan och köpte kläder, till mig själv! Det var verkligen inte igår jag gjorde det. Tog med 3 par byxor och lika många kjolar till provhytten. Jag har verkligen problem att hitta byxor, har breda höfter, stora lår, så de som passar över höften sitter för löst i midjan. Jaja, jag hittade ett par snygga svarta byxor och en jeanskjol, är lite besatt av kjolar. Kjolar sitter alltid snyggt, oavsett lårstorlek =) Sen undrar jag om storlekarna ändras eller om det bara är stor skillnad på olika affärer? Hemma har jag byxor i st 40, som sitter finfint, nu var jag tvungen att köpa 42? Fast jag har byxor i st 44 hemma också, som sitter bra. Man ska nog inte fokusera så mycket på storleken, det som sitter bra sitter bra. Men mentalt är de där förbaskade siffrorna viktiga.

BTW - är förbaskat besviken på min mor, grymt besviken. Hur kunde man vara så dum att tro att denna gången skulle gå bra. Pratade med henne i lördags och kände mig bara tom, likgiltig...

Jaja, tillbaka till eleverna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0