Irriterad, sur och på dåligt humör..

..ja, här svänger det verkligen i inläggen. Just nu är jag sur på något jag inte kan påverka. (Och att bli sur på sånt man inte kan påverka är ganska dumt, jag vet. Jag jobbar på att inte låta detta beröra mig allt för mycket). Jag är sur på min lillebror. Min lillebror bor i Stöde, en bit bortanför oss. Han har alltså egen lägenhet, han fyller snart 21 år och borde väl kunna ta hand om sig själv! Jag vet att han inte har så mycket pengar just nu, därför är det ok att han kommer hem till oss och äter mat. Igår fick Lukas 100 kr som han skulle köpa en ny nyckel på skolan för. Jag frågade om han hade gjort det, nej blir svaret, Jeppe lånade dem och köpte mat. Det irriterar mig. Vi har inte så mycket pengar den här månaden och 100 kr är väl inte hela världen, men jag tycker att han kan fråga oss i första hand och inte ta naiva Lukas pengar.

Sen irriterar jag mig på att han inte sköter skolan sådär jättebra. Han går på komvux och för att underlätta resandet får han alltid åka med oss morgon och kväll, utan att betala. Robban tar den extra svängen förbi honom varje morgon, bara av ren snällhet. Gång efter annan har han varit hemma, minst 1 dag i veckan, ibland upp till 4 dagar, utan någon särskilt anledning, lathet! Ibland hör han inte av sig och Robban åker dit och väntar och han kommer inte. Ibland skickar han sms på morgonen att han ska vara hemma. Det irriterar mig eftersom han missköter skolan. Jag vet att CSN är ganska snabb att dra in studiemedel och vi har gått i god för honom när han hyrde lägenheten. Han tar inte ansvar och vägrar att blir vuxen, det irriterar mig. Nu är jag väldigt kontrollberoende, det jobbar jag med att släppa. Han är inte min son och jag tänker låta honom sköta sig själv. Men jag tänker i alla fall säga vad jag tycker, att han borde skärpa sig och inte slarva bort den här chansen. 

Ja, nu har jag fått ur mig det värsta, nu är jag på lite bättre humör! =) Nu ska väl dagen flyta på.

BTW - igår var Ellenor hos mig och vi repade, det var mycket roligt! Kul att vara igång igen. Tänkte kolla med pizzagubben om vi inte kan få komma dit och spela och sjunga nåt framöver, efter haveriet i fredags (då han av misstag tog dit en riktigt misslyckad musiker) borde han vara glad om vi vill spela där. Ja, det där lät lite skrytigt, men jag lovar, vi är 100 ggr bättre än ragatan som var där i fredags! Så håll utkik och kom och stötta oss då vi ska spela där!   


Såhär kan det se ut när jag sjunger och spelar, här med Martin på Anna och Henkes bröllop!



Kommentarer
Postat av: Catarina

Jag tycker att det är bra att du ställer krav på din bror, han är en fin kille men har kanske inte fattat att det bara häger på honom om det ska fungera i framtiden....

2009-01-29 @ 08:38:44
Postat av: Ellenor

Hehe ja visst fasen är vi bättre än henne iallafall ;)



Hörde förresten att ni var i E14 tidningen, måste gå och kolla!

2009-01-29 @ 19:28:07
URL: http://inlevelse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0