Livets olika faser..

..undra om det bara är jag som lever i olika faser. Vissa perioder i livet vill man bara festa, ha kul och inte alls ta hänsyn till att man är småbarnsförälder. Andra perioder vill man inget annat än att skaffa barn och bygga bo. Jag är inne i fas då jag vill göra om, nytt, fräscht. Jag är inte direkt lockad av fest och stoj, det är mer hemmafronten som gäller. Jag vill göra om, riva ut, renovera. Idag har vi röjt i garaget och eldat massor med skräp. I morgon ska vi riva ut i källaren och fortsätta elda. Jag är ingen spara-människa direkt. Sen ska vi rensa bland leksaker och kasta bort. Jag vill att allt ska bort och bytas ut och göras nytt. En sån period är jag inne i nu. Fram för eldning!! Hmm, handlar säkert om någon psykisk rensning som tar form i en fysisk handling, *hobbypsykologen har talat*





Kommentarer
Postat av: Catarina

...hm, och nästa period blir småbarn kanske..?

2009-01-18 @ 15:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0