Min dag..

..jag började redan igår, att intala mig själv att måndagar inte är så hemska. Jag tycker mycket om min jobb, men det finns en inrotad ångest inför måndagar. Men igår bestämde jag mig. Jag är innen i en period där jag utmanar allt och alla med min starka mentala förmåga. Jag har bestämt mig för att jag ÄR mentalt stark och jag tänker bestämma över över hur jag mår. Jag påverkar  mitt eget mående, mitt liv och mitt öde!

Idag har varit en bra dag! Jag har varit med mina elever och de har stärkt mig. Med vissa elever skapar man verkligen starka band. Det jag älskar mest med det här yrket är kontakten med andra människor och då främst ungdomar. Jag känner verkligen att jag kan nå ungdomar och kommunicera med dem. Sen är många elever lite "struliga" och jag tycker de personerna är extra roliga att jobba med.

Vikt
Ja, hur går det med evinnerliga bantade då? Jodå, det går... Helgen har gått som vanligt. Jag har en inbyggd inställning att helger är "frizoner" vilket innebär att jag försöker äta så mycket som möjligt innan jag blir "fängslad" in i kontroll igen. Jag försöker komma ifrån behovet av att äta så kopiöst på helgerna, men det är svårt. Jag får panik och måste passa på när jag får. Jag äter inte för att jag är hungrig, utan för att jag måste. Det är i sig destruktivt. Men jag jobbar på det och jag _försöker_ att öva på att äta efter behov och inte efter känslor. På veckorna har jag som vanligt kontroll, så då går det bättre. Men det finns en positiv sak, jag mådde inte lika dåligt i morse (pga mitt ätande under helgen) som jag brukar göra. Jag bestämde mig kvällen innan för vilka kläder jag skulle ha, så dagen startade rätt bra, jag kunde klä mig ganska smärtfritt och utan allt för mycket ångest. Jag tog till och med på mig en väst som tillhör "smalkläder", trots att det var en "fetmåndag". Iof satt den rätt tajt, men jag valde att igonrera det. Jag sätter alltid upp mål, varje söndag, det mår jag bättre av. Denna vecka har jag som mål att träna, minst 20 min, varje dag. Om jag bryter detta mål kommer jag att må dåligt. Jag har även som mål att äta GI-riktigt hela veckan, fram till fredag. Helger är än så långe "fria", kan inte ta mig vatten över huvudet och kontrollera dem också, då har jag inget alls att se fram emot. Har en ambition att hålla vikten ett tag, och inte fokusera allt för mycket på att gå ner. Att gå upp i detta läge, när jag ändå är ungefär där jag var innan jul, vore katastrof. Eftersom energin att kämpa med minus inte finns, har jag som mål att stå still denna vecka. På fredag är det vägning igen, hoppas på +/- 0, annars blir jag olycklig. Blir det ett minus blir jag lycklig. *ÄLTAR* Ja, men som jag sagt, syftet men denna blogg är att ÄLTA....

Catarina - i såna fall ska jag skaffa barn varje sep och jan, för jag får alltid ett behov att rensa upp efter sommar och jul. perioder av total anarki och okontrollerbart levene måste följas av kontroll och uppstädning! Så det så =)

Nu ska jag åka hem, Robban verkar inte komma i tid från Härnösand så jag åker utan honom, måste hämta på dagis. Han får ta bussen! Chao alla... 

Kommentarer
Postat av: Catarina

Två barn om året..låter avancerat men det kan gå med din energi och engagemang..;)

2009-01-19 @ 16:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0