Ont i magen..

..idag har jag så in i nordens ont i magen! Jag har ju en tarmsjukdom, colon irritable, som gör att jag kommer in i skov. Tjocktarmen funkar inte som den ska, ibland arbetar den och ibland inte. Det beror också på vad jag har ätit. När jag får ett skov får jag ont i magen, typ mensvärk, fast värre. Längst ner, oftast på högra sidan. Just nu är jag inne i ett skov och jag har döont! Värktabletter hjälper inte, har mest bara lust att åka hem och lägga mig. Vet att det tar ett par dagar innan det går över, ibland längre. Det gör ont att stå, sitta, gå... 

Ja, annars har det inte hänt så mycket. Jo, just det ja. Jag tänkte ju berätta om mina världsbästa svärföräldrar. De är verkligen så bra som man bara kan önska sig! De ställer upp så mycket på oss, närhelst vi behöver. De sitter barnvakt, hämtar på dagis, bjuder ofta på middag och framför allt, de finns alltid där och vi behöver ekonomiskt stöd. Nu när det krånglat så mycket med bilen har de erbjudit sig att köpa de grejer som behövs, det är grejer för närmare 3000 kr! Det är så skönt, man vet att man aldrig är helt utelämnad och jag är inte van den sortens stöd faktiskt så jag tycker att det är jättelyxigt! Ja, det var det jag vill säga! 

Nu ska jag ha en skön helg framför mig, även om jag ska jobba lite i morgon. Men annars blir det lugna puckar och påbörja upptagandet av en dörr på övervåningen. 

AJ, nu orkar jag inte skriva mer.... "painkiller!!!!! "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0