Uppdatering...

...krävs! Det var ett bra tag sen, kanske jag oplanerat tagit en liten bloggpaus, även om det inte varit meningen. Sommaren för väl det med sig. Just nu åskar det ute och vi har precis kommit från stan. Vad passar inte bättre då än en stund vid datorn. Detta har hänt.

Torsdag gatufestveckan
Vi hade en spelning på Sundsvalls gatufest, det var verkligen en impulsspelning. Det var egentligen inte meningen att vi skulle spela eftersom alla våra musikgrejer blivit stulna. Nu ringde de från kårhuset och ville verkligen att vi skulle spela, de skulle hjälpa oss med utrustning. Själv kändes det sådär inför spelningen. Det är alltid skitkul att spela, men jag var nervös för hur det skulle gå, ganska gravid och mådde i vanligt ordning rätt tasktigt. Det var i alla fall helt rätt väder, toppen! Grabbarna åkte in mycket tidigare och riggade, jag kom dit vid 19, jag åkte bussen in. Kände mig inte direkt laddad, mådde dåligt och det var varmt. Men sen när jag väl kom in i tältet kände jag att jag längtade, att stå på scen är ändå något speciellt och något jag älskar. Så när klockan blev runt 21 så körde vi igång. Vi hade inte repat på två månader men låtarna satt perfekt! Det var skitkul, men jag kände direkt att rösten inte höll som den brukar. När man är gravid har man inte lika bra magmuskler och det märktes. Men trots det så gick det hela bra. Kvällen var lyckad och blodad tand fick man. Längtar till nästa sommar då man kan ta på sig mer spelningar!

Fredag
Upp med tuppen, packa det sista, göra i ordning alla för semestertrippen! Kl 12 var vi på väg, alla intryckta i Robbans föräldrars bil. Som tur var hade vi lånat CD som man kan ha i bilen. Vi åkte mot Örebro, där vi hade hyrt en stuga. Resan gick relativt bra, stannade på McD i Hudik, kom från till Örebro på kvällskvisten.

Sådär ja, då har det gått et dygn sen jag började skrev detta inlägg, saker kom i vägen, nu ämnar jag fortsätta. Få se hur långt jag kommer denna gång. 

Såhär såg stugan ut som vi sov i i Örebro den första fredagen...

 
En liten stuga, trångt och jävligt, men det var i början av semestern och humöret var på topp! Kajsa-Linn och jag delade säng, vilket innebar att jag sov minimalt!

På kvällen åkte vi in på restaurang, taco, pizza, kyckling... ja, det var blandad meny...

På restaurangen





Linus less och hungrig




Lukas likaså




Lördag
Resdag hela dagen. Vi åkte raka vägen till Varberg, där vi hyrt stuga. Vi kom fram på eftermiddagen. Vi möttes av en väldigt ensligt belägen stuga ca 2 mil utanför Varberg. De som hyrde ut stugan bodde som närmsta granne, men det var en bit mellan. Stugan i sig var helt OK, lite mer sliten än vi tänkt. Men den var fullt beboelig. Två sovrum, badrum, kökdel, vardagsrum och matdel. Sen en finfin veranda där man fick en utomlandskänsla. Eller rättare sagt så var den fläckvis lyxig, fläckvis sliten. Dåligt målade skåp trängdes med nylagt kakelgolv, så den var inte helt igenom sliten, den var blandad.

Här kommer lite kort.

Verandan





Vardagsrum, tagits från köket.




Sovrum




Så såg stugan ut utifrån!




Jag märker ju att det kommer att ta tid att uppdatera, så det får bli i omgångar. Just nu måste jag göra frukost till en hungrig familj. Jag fortsätter berätta om vår semester senare, men lägger ut detta tills vidare. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0