Så var man tillbaka..

..på jobbet igen efter en veckas härligt lov! Och lov har det varit, har inte ens tänkt en tanke på jobbet, så underbart. Fast sån är jag, när klockan slår 4 på vardagarna stänger jag av jobbet, samma kl 2 på fredag, tänker inte ens jobb fören kl 8:00 på måndagen igen. Tycker att det är skönt att ha det så, skulle aldrig orka med att ha massa jobba hemma, är jag hemma så är jag ledig. Hade en gång en handledare som sa att "lärare, det är inget man jobbar som, det är något man är, 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan". Hell NO! sa jag, jag jobbar som lärare, det är ett yrke som ger pengar, pengar som jag kan göra roliga saker för. Så var hon nära att underkänna min praktik, hon gillade inte min inställning =)

Annars är det rätt ok, just denna vecka har jag otroligt få lektioner, har precis avslutat en kurs och drar igång en kurs till veckan... kanske... om jag orkar =) Fördelen med en friskola, man kan göra lite som man vill... och orkar... det är fritt =)

Nä, nu ska jag nog jobba lite också, det är väl det jag är här för?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0