Massor händer, hela tiden...

Ja, så är det väl med livet?

Just nu är mitt liv vädligt intenvist, det brukar kunna bli det såhär precis innan sommarlovet. Det är mycket fokus på mina barn, jag fattar inte hur jag hann med så många egna grejer förut, fast det var ett tag sen nu. En 14 åring tar banne mig mer tid än en 5 åring. Lukas har, som vanligt, massor att göra i skolan den här tiden på året. Han har en tendens att skjuta upp saker och ting och när terminen snart är slut sitter man där på utvecklingssamtalet och får uppraddat allt han inte gjort. Är lättirriterad! Tycker att skolan idag har så lätt för att vara problemfokuserad istället för lösningsfokuserat. Det här och det här och det här kan ditt barn INTE.... varför inte skriva att det här och det här och det här är ditt barns starka sida, det här och det här måste vi jobba mer med...

Sen eftersom Lukas alltid medverkar i diverse avslutningsuppträdanden är det mycket rep och övning. I år ska han uppträda solo med en låt han skrivit och gjort själv. Han ska sjunga och spela gitarr, FATTA vad mamma kommer att vara 1. nervös, 2. superstolt =) Det ÄR modigt gjort av honom att sätta sig på scenen inför några hundra och sjunga och spela själv, supermodigt, han går ju faktiskt bara i 7an. 

Jaja, annars räknar jag ner dagarna till skolavslutning, längtar! 4 ½ arbetsveckor kvar nu. Underbart! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0