Dag 4...

Ja, det går sådär med nya livet mina vänner. Eller det gär väl rätt bra, det där beror på hur man ser det.

Jag började i måndags med att köra typ GI. Eller rättare sagt är det xtravaganzas "diet". Den baseras på att man äter mest protein och får i sig ca 1400 kcal per dag. Både jag och Robban påbörjade den dieten. Redan igår kände jag mig matt, darrig, illamåande, svag. Insåg att diet kanske inte är något för mig när jag helammar. Läste lite på nätet och insåg att det nog inte var så bra. När man ammar tar amningen 500 kcal per dag, så alltså fick jag bara i mig 900 kcal. Jag var tvungen att ändra strategi. Ett nederlag, ansåg jag då. Funderade ett slag på VV, men jag tycker att VV gör en besatt av att räkna gram och dl. Så detta är min strategi from nu. Jag äter SUNT, får se hur det går =) Dvs, inget onyttigt som godis och sånt, minst fem mål om dagen, men små portioner. Så småningom tänkte jag börja motionera lite smått. Om jag äter ca 2000-2200 kcal per dag och amningen kostar 500 kcal per dag borde amningen fungera som diet, det är min strategi.

Igår kändes det först lite trist, men nu har jag kommit över det (i alla fall just nu =) Inser ju att det faktiskt bara var 1 månad sen jag fick barn, vad kan jag förvänta mig! Inte underverk i alla fall. Detta får ta sin tid. Jag vill vara rätt fit till sommaren, jag har ju lite tid. Problemet är kläder, har inte direkt råd att köpa nya och kommer ej i gamla. Igår fick jag krypa till korset och sätta på mig en mammakjol när vi skulle till stan, det var inte så hemskt som jag trott. Jag vek ner mudden i linningen så gick det bra, den satt rätt snyggt! Huvudsaken att jag inte ser gravid ut och det gjorde jag inte. Jag ser ut som vanligt, bara lite större överallt.

I morgon är det vägning! Hoppas jag har gått ner liiiite i alla fall så man får en skjuts på motivationen!

Rapport i morgon...

Kommentarer
Postat av: Assitulgo

Lycka till med viktnedgången! Jag står helt stilla.. men bara jag inte går upp så.

2009-11-28 @ 22:12:04
URL: http://emilwidh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0