Ny vecka, nya tag! dag 2

Japp, så har veckan kommit som jag längtat efter och fasat inför. Veckan då jag och Robban börjat tänka på vad vi äter, igen. Under hela 10 månader har jag ju kunnat släppa mitt matkontroll och levt relativt normalt. Under graviditeten gick det himla bra, har inte kunnat äta så mycket i alla fall, har mått halvdåligt hela tiden. Men den senaste månaden har jag verkligen ramlat tillbaka i gamla rutiner, riktigt gamla, från den tiden då jag missbrukade mat. Det har varit en trevlig månad och jag har unnat mig det. Men jag har hela tiden vetat att jag måste ta tillbaka kontrollen över vad och hur mycket jag äter. Så bestämde vi att i går skulle vi alltså börja igen.

Det är både en lättnad och smått tråkigt att ha kört igång. Nu är man tillbaka i gamla tankebanor och kontrollerar vad som äts in i minsta detalj. En negativ konsekvens av detta är att man får en massa måsten och en hel del dåligt samvete. Som med alla missbruk känns det tråkigt när man måste avstå något man tycker så mycket om, men det är ett nödvändigt ont. Jag har accepterat att mitt liv alltid kommer att vara kantat av matkontroll och träningstvång, allt för att hålla mitt forna missbruk under kontroll, men sånt är livet.

Idag är dag 2 av mitt "nya" liv och känslan är bekant, en del av mig känner sig lättad, äntligen på väg till den perfekta vikten, den andra delen känner sig tom och dyster. Men jag vet att den positiva känslan tar överhand om några veckor när jag börjar se resultatet av min viktminskning. Men tiden fram till dess är jobbig.

Jag kommer att tjata om detta ganska mycket på bloggen ett tag framöver, behöver ventilera mig någonstans och skriva har alltid varit ett bra sätt. På fredagar kommer jag att väga mig och resultatet kommer jag givetvis att rapportera. Jag vet inte min startvikt, jag vägde mig, Robban kollade och skrev upp. Jag har bett honom att hålla koll och bara säga hur mycket jag går ner varje vecka. Jag vill inte veta exakt mycket jag väger, inte just nu i alla fall, kanske om några veckor. Så på fredag kommer första rapporten.   

Kommentarer
Postat av: luckeboi

Nu är det såhär att jag vill flytta till Sverige och gå i skola där, men jag vet inte vilken skola jag skulle gå i. Jag vill helst gå skola i Stockholm. Inte någon inriktning på något utan bara plugga. Vet du någon bra skola? Skriv till mig om du vet någon :) Ha det bra!

2009-11-25 @ 13:00:27
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0