Nytt liv i denna blogg!

Nu tänkte jag blåsa liv i denna gamla slitna blogg =) Jag har ju inte varit så aktiv här den senaste tiden, det kan ju bero på att jag fött lite barn och så. Nu när det är över och jag kommer att vara hemma kommer jag att ha mer tid över till att skriva på denna blogg och tro mig, jag har massor att skriva om!

Just nu känns det verkligen att livet bjuder på prövningar. Det svåraste jobbet som finns är att vara en bra mamma, helt klart. Inte för att vi egentligen har så stora problem här hemma, men med en tonåring i familjen möter man nya utmaningar hela tiden. Mycket av min tid och energi går åt just honom, tonåringen. Mer om allt det i senare inlägg.

Annars är det väl min fysiska form som tar mycket tid och energi för mig. Efter 9 månaders total anarki när det kommer till mat och ätning kryper verkligheten ikapp. Iof var det knappt två veckor sen jag fick barn så konstigt vore det om kroppen helt skulle vara i toppform, men just nu är jag i så icke bra form som jag bara kan bli. Har en hel del kilon som ska bort nu efter förlossningen. Jag har ju inte vägt mig under hela graviditeten så jag vet inte hur mycket jag gått upp, helt klart är att jag gått upp mer än vad som är nödvändigt när man är gravid, det känner jag ju på kläderna.

I slutet av graviditeten klagade jag över att jag inte hade några kläder och nu kan jag säga att problemet kvarstår. Jag vägrar att ha på mig mammakläder och jag kommer inte i mina gamla kläder. Så just nu har jag ett par byxor och tre par mysbyxor som jag kan ha, det funkar väl så länge jag inte ska iväg på något och bara är härhemma. Men snart kommer man vilja göra lite annat på dagarna och då blir det svårare. Nu har jag och Robban bestämt att vi ska försöka gå ner i vikt och startskottet blir på måndag. Jag kommer inte att banta stenhårt, jag måste ju ha koll så att amningen inte störs. Robban ska banta lite mer seriöst. Han har gått upp en hel del under graviditeten. Så denna blogg kommer att (som vanligt) genomsyras av en hel del viktsnack och här kommer jag att ventilera mina gamla vanliga viktfixering och matmissbrukstankar. Men denna vecka är än så länge "fri", matmässigt och njuter, det gör vi =)

En annan sak, jag har värk! Mer om det i nästa inlägg, nu kan jag inte sitta längre pga värk, måste lägga mig ner en stund. Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0