Värk och funderingar kring att skriva blogg

Ja, jag skrev ju att jag skulle återkomma till det där med värk, kan ta det nu då när jag ändå inte gått och lagt mig än. Om det nu är någon som är intresserad av mitt gnäll =)

Innan förlossningen hade jag en del foglossning, men inte så farligt. Jag hade nästan inte ont i ryggen alls. Sen efter förlossningen har min kropp riktigt brakat ihop. Jag har ont i bäckenet, typ. Foglossning? Sitter jag länge har jag svårt att direkt ställa mig upp och gå, det gör rejält ont när jag ska lyfta mitt vänstra ben så jag får ställa mig upp, vänta en stund och sen sakta men säkert prova ta ett steg. Desto längre jag sitter, desto stelare blir jag. Jag har också svårt att ligga och vända mig i sängen pga denna värk.

Sen nästa ställe: svanken. Jag har fått så gudomligt ont i ryggen, svanken efter förlossningen. Krystvärkarna satt där så jag antar att det är därför jag fortfarande har ont. Har svårt att sitta en längre stund. Robban försökte massera mig häromdagen, men det gick inte alls, kändes som att ryggen skulle gå av.

Sen: nacken. Jag har ont i nacken och det strålar (som vanligt) upp i huvudet. En dunderhuvudvärk har jag haft i två veckor nu. Idag är första dan då jag faktiskt haft lite mindre huvudvärk. Igår var jag redo att åka till farbror doktorn, men jag tror inte att de kan göra så mycket åt denna värk. Att föda barn ÄR som att springa ett maratonlopp, hela kroppen blir helt ledbruten och det tar tid att återhämta sig. OM det inte blir bättre ska jag i alla fall beställa tid hos en kiropraktiker eller liknande, har precis upptäckt att jag har gratis besök hos såna genom jobbet, det måste utnyttjas. Ja, det har blivit en del alvedon den senaste tiden. Sen blir det inte bättre av att jag inte kan sova som folk, en bebis på ena sidan och Robban tätt inpå på andra sidan. Efter halva natten kommer Kajsa-Linn, Robban rymmer till hennes säng och jag får ha bebis som ett plåster på ena sidan och Kajsa som ett plåster på andra sidan. Det lämnar inget utrymme att sova bekvämt direkt.

Ja, så nu vet ni allt om min värk =)

Kan meddela att tonåringen ställt till med mer huvudbry idag. Såg på ett program om kritik kring bloggande och att man lämnar ut andra människor när man bloggar. Särskild kritik riktades mot dem som lade ut information om sina barn. Funderar en del på det. Har egentligen massor att skriva om tonåringen här i huset, vill verkligen ventilera och skriva av mig, men hur mycket ska man skriva? Jag avvaktar och funderar en stund till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0