Vikt_igt inlägg =)

Ja, nu handlar det om en sak, som vanligt, VIKT!

Idag var vi till doktorn med Wildis och jag såg mig i en helkroppsspegel, det var inte roligt. Jag vet att jag har en massa kg kvar att gå ner, om inte annat så märks det på att jag inte kommer i ett enda klädesplagg jag hade innan graviditeten. Men på något sätt är det lätt att ignorera när man hasar omkring hemma i stora, bylsiga kläder och bara myser.

En sida av mig vill bara fortsätta leva i den bubblan, ett liiiitet tag till. Jag vet ju att jag inte kan stanna där för alltid. Men en annan sida av mig vill ur denna allt för stora kropp och bli fit och snygg igen, ut bland folk och bli mig själv! Det drar, än hit, än dit. Ibland vinner ena sidan, ibland andra. Det är ju så mysigt att hasa omkring hemma och laga god mat, fika, unna sig... Det är så lättsamt när man har en liten bebis, vem bryr sig om hur jag ser ut? Sen så fort man tänker på att komma ut, träffa kompisar, kanske gå ut på riktigt, då får jag panik! Jag KAN inte gå ut och se ut såhär! Då bestämmer jag mig för att NU får det vara nog.

Ja, så nu är det bestämt. På måndag ska jag börja köra efter viktväktarnas konccept, fast jag kör på egen hand. Jag vet att jag kan, det är bara till att vara bestämd. Jag vet att när jag väl börjar gå ner i vikt kommer jag att bli mer och mer motiverad och när jag kan börja plocka fram gamla kläder och komma i dem kommer det att kännas bra igen. Det gäller bara att stålsätta sig. Tänkte köra hårt fram till jul och sen unna mig lite i jul och sen på´t igen!

Jag gör det mycket för Robbans skull också, han ska köra GI. Jag väljer VV eftersom de har ett amningsprogram så jag vet att jag får i mig det jag behöver. Annars gillar jag också GI. Så nu ska min motionsgrej fram igen! Varje dag ska jag köra med den. Invägning på måndag, både för mig och Robban, sen vägning varje måndag morgon. Får hoppas att jag går ner nu så jag får lite mer motivation! För efter jul vill jag börja leva livet igen! Kanske gå ut med några kompisar, dricka ett glas vin? Börja repa med bandet igen, börja jaga spelningar, vill stå på scen snart! och då är det bra om jag i alla fall kommit igång med viktiminskningen så jag känner mig något fräsch! Önska mig lycka till! För nu jävlar! =)

För bra precis ett år sen var vi på Slipknot med Lukas. Då hade både jag och Robban på en perfekt vikt! Vi var båda så nöjda. Sen blev vi ju gravida där i januari/februari, då gick det inte lika bra att hålla vikten =) Men här är två kort från den resan, vi ska dit igen! Ja, viktmässigt alltså =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0