Barn...

...vad svårt det är att vara en bra förälder ibland. Önskar att det fanns ett nr man kunde ringa, berätta om problemet och få ett rakt svar, såhär ska du göra! Att det alltid fanns ett enkelt och rakt svar på allt. Det svåra är ju när barnen blir äldre, gör man rätt, fel, är man för sträng, för snäll. Hur gör andra föräldrar, vad får deras barn. Sen ständigt dåligt samvete, får mina barn tillräckligt, har de samma standard som sina kompisar, blir de retade för att de inte har det lika bra... många frågor.

Lukas är väl det största problemet. Eller han är inget problem, men han kräver de svåraste ställningstagandena från mig. Nu är det så att han har lärt känna en tjej i Gävle. De pratar varje dag på telefon och skickar sms och är förtjusta i varandra. Lukas kompis bodde tidigare i Gävle så tjejen är hans gamla klasskompis. Lukas och den här tjejen (Ellenor heter hon) har aldrig träffats, men som sagt, pratat mycket. Nu vill Lukas åka ner och hälsa på henne. Jag tänkte först, NEJ, men herregud, han är bara 14 år! (Fyller snart 15 iof). Men sen tänkte jag om, varför inte? Nu är det så att de har planerat att de ska vara hos Ellenors kompis, Angelica, hela helgen. De har ett hus med en liten utbyggnad och i utbyggnaden ska de få sova och dona på med mat och sånt. Gud så skeptisk jag blev när jag hörde detta, det lät så mystiskt. Varför ska de inte bo hemma hos Ellenor, tänkte jag? Många tankar... är det en psykopat som tänker lura ner Lukas, tänk om han försvinner och vi inte har en aning om var han är... hjälp, kan man släppa ner en 14 åring sådär, vind för våg!! Jaha, i fredags fick jag ett telefonnr av Lukas till Angelicas mamma, som ville att jag skulle ringa henne ang helgen, det kändes mycket lugnare! Sen pratade Lukas med Ellenor igår och sen pratade han med mig. Det visar sig att Ellenors mamma mycket väl vet att Lukas ska komma, de ska dit och hälsa på henne på lördag. De ska bo hemma hos Angelicas föräldrar, som jag dessutom ska prata med ikväll så allt är klart. De ska mest sitta hemma, eftersom tjejerna inte får ränna ute på kvällarna. Lukas vill SÅ gärna dit, han är ju lite kär! Hur ska man göra, ska jag skicka iväg honom eller inte! Mina krav är att jag ska prata med mamman och att Lukas ska svara i mobilen VARJE gång jag ringer. Jag tänkte ev. kolla med bror eller syster som bor därnere att de kan vara lite anträffbara på telefon OM det skulle bli något och ev. träffa honom om det skulle behövas. Är jag helt galen som skickar ner honom? Eller är jag för överbeskyddande som ens tvekar? Vad svårt det är att vara förälder!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0