PÅ fredag - frissan

Att man kan bli så lycklig över en bokad frisörtid. Jag ska till frissan på fredag och det ska bli SÅ skönt! Just nu har jag en risbuske på huvudet, har inte klippt mig sen i början av sommaren. Vill vara lite fräsch och fin nu innan bebisen kommer. Som tur är fick jag presentkort av Robbans föräldrar när jag fyllde år, så det behöver inte kosta en förmögenhet heller =)

Barn kostar pengar...

Linus har börjat Streetdance, i stan. Skitkul för honom, han tycker verkligen att det är roligt = 1000 kr i medlemsavgift plus resor med buss varje vecka. Som tur är får han ärva en hel del kläder, men nu sist när jag beställde kläder till Lukas tittade Linus på mig med sina rådjursögon och ville sååååå gärna ha en In Flames - huvtröja, den kostade ju bara 500 kr... Klart han ska ha den!  =/ Korv är ju godare än kött =/

Kajsa-Linn har börjat i kören - men vill också börja dansa. Ska kolla om man kan ställa sig i kö inför nästa termin. På danceworld där Linus går finns många dansgrupper, men det är dyrt. 1000 kr för henne också, för en termin. Kören är gratis i alla fall =) Men klädkontot för den unga damen är relativt hög. Kan ju också bero på att mamma älskar att shoppa flickkläder =)

Lukas - han är väl den som kostar mest! Först och främst är han den ende med månadspeng, 400 kr. Sen åker han till stan varje vecka och spelar gitarr, busspengar. Sen är det kläder, har växt ur allt och förra månaden strök 2000 kr med för att han skulle ha skolkläder. Har beställt en jacka för 1500 kr som ska lösas ut nu. Skorna ser bedrövliga ut, måste ha nya. Inför vintern måste han dessutom köpa typ skidjacka och byxor för utebruk. Till saken hör att hans pappa hittills inte betalat en krona. Jag får inget underhållsbidrag av honom utan barnbidraget ska räcka till allt. Nu hade Lukas pappa dessutom föreslagit för Lukas att han skulle ha barnbidraget själv för att lära sig ta hand om pengar! Gahhha, nja, så funkar det ju inte. Då skulle han skita i att köpa något och slösa pengar på onödigt. Det räcker gott med 400 kr i månaden till att börja med.

Ja, så en enkel liten klippning för morsan det känns som lyx! Det får jag unna mig denna månad och jag får nog leva på det några månader för vi lär väl inte få mer kosing när jag ska vara mammaledig direkt! Men vem klagar, huvudsaken är att alla är hela, rena och friska! Ungarna kommer först, i dagens samhälle är det tufft att vara ung, så de ska i alla fall inte sakna yttre attribut. Stil och klass på ungarna, så kommer de längre. Så ytlig är världen i dag. Annat med oss gamla föräldrar, vi kan se lite hursomhelst ut, vi har ju i alla fall självförtroende nog att stå utanför den ytliga världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0