Fy fan

vilken skitdag. Jag är så förbannat negativ och allt känns piss. Det känns som att jag idag har minst 14 saker att vara less över. Ett samtal från skolan, en titt över ekonomin, en titt i spegeln!!, känna efter i magen (mår skit, stress en STOR bidragande orsak), titta sig runt härhemma (vi städade som svin i tre dagar, nu ser det fördjävligt ut!!), ont i huvudet - har haft hela helgen. Ingen ork - ingen motivation. Till och med mascaran som jag till sist unnade mig att köpa, efter flera månaders uppskjutande, var skitdålig!!! Den kostade 350 kr... Hårfärgen och klippningen som jag sett fram emot så länge är jag heller inte riktigt nöjd med. Ja, de sistnämnad är jag ganska små problem, men man blir irriterad när ALLT som man sett fram emot blir bra mycket sämre än man tänkt sig. 

Ibland känns det dessutom som att man bär all världens börda på sina axlar, undra när det ska kännas tvärtom? Visst har man sina lycklig stunder, men det är ofta motigt tycker jag. Det är yttre faktorer som gör att man alltid måste kämpa, är det det livet går ut på? Det är svårt att hålla humöret uppe när man gång efter gång får mattan undanryckt. Shit vilket positivt inlägg, tror jag ska gå och lägga mig. 

Kommentarer
Postat av: Janna

Tror att den negativa i ens liv är ärvt av våran mor. För jag känner precis likadant. Fast kanske hela tiden. Blä.

2010-04-26 @ 22:33:45
URL: http://jannaemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0