Städdag...

Idag har vi haft en riktig städdag, tänk att det kan kännas så skönt efter en städdag! Så rent, så fridfullt, så underbart. Jag älskar att ha det städat runt mig.

Vad har hänt sen sist. Vi har haft dop, det var så fint och trevligt som jag hoppades på. Sen har påsken kommit och gått. I torsdags var vi upp till min syrra i Östersund. Hade en jättetrevlig kväll, god mat, lite vin, spel och mys. Sen på lördag var vi hos Robbans mamma och pappa på middag. Det var också jättetrevligt. På söndag for vi till pappa och fiskade/anglade hela dagen, det var helt underbart, med tanke på det fantastiska vädret! Sen blev det god mat, spel och så kom min kära farmor ner och var med oss på kvällen och spelade och hade trevligt. Allt var som förr! Underbart. Sen har veckan gått ganska snabbt, i morgon är det redan fredag och snart är påsklovet över. Lukas är hos Ronny och kommer hem i morgon, eller mellanlandar, han ska ev. till stan till sin tjej. Så på måndag börjar vardagen igen, men det gör väl inte så mycket. Snart är det ju sommarlov! Idag har jag härjat på med jobbet om föräldraledigt/jobba, osv. Det är mycket med regler och sånt. Ser ut som att jag börjar jobba i juni, jobbar 1½ vecka, sen semester och så 50% jobb from hösten. Det är ett jävla pysslande med dagar och så, vill att det ska räcka så länge som möjligt och jag har upptäckt att man inte blir rik på att vara mammaledig direkt! Men, det kan bara bli bättre! Jag vill så gärna köpa en ny cykel till Kajsa-Linn i sommar. Hon har aldrig haft en ny, helt egen, cykel. Har en plan. Har en hel del kläder som ska säljas på tradera, tänkte sälja och se om jag kan få ihop till en cykel! Fick lite inspiration när jag såg lyxfällan idag! Ser man det programet inser man att man har rätt små problem själv =) Jaja, det är planen i alla fall, får se om jag lyckas!

Vägningen då. Ja, det har gått helt ok. Idag har jag inte varit iväg, kändes inte värt att åka in bara för att väga sig, väntar tills nästa onsdag. Förra veckan hade jag dock gått ner 0,5, helt OK med tanke på att vi hade dop på helgen och så. Har fortfarande inte gått ner 10 kg, men kämpar på. Den 20 april har jag klipptid och DÅ ska jag ha gått ner 10 kg, klipptiden var ju min belöning! Så jag har lite press på mig. Kommer dock inte riktigt igång med träningen igen. Var sjuk före dopet och det har tagit hårt. Jag har varit väldigt trött, ont i kroppen osv. Men vill så gärna komma igång. Kanske i morgon. Är det fint väder ska vi ut och fiska i morgon, annars ska vi städa källaren. 

Resultaten
Linda - 8,3 (-1,7 kvar till delmål)
Robban - 8,5 (-1,5 kvar till delmål)

Vägning nästa onsdag!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0