Vägning igen då.

Så ser liver lite ljusare ut, av olika anledningar. Egentligen ingen särskild, det mest bara är så. Visst, de flesta av mina "problem" som jag skrev om tidigare finns ju kvar, men banne mig att de ska dra ner hela vardan. Jag försöker verkligen anamma det där med mental styrka, jag vet att det funkar, men det är inte alltid så lätt. Undra varför man (jag) ska måsta anstränga sig för att vara glad och lycklig? Man behöver knappast anstränga sig för att må skit, det kommer automatiskt tycker jag. Men sen för att komma ur allt det jobbiga och tänka positivt, det krävs ansträngning det, orättvist egentligen. Jaja, just nu springer jag mellan datorn och trappen ner för att försöka få upp Lukas. Han är den SEGASTE jag vet på morgonen, han kommer inte UPP ur sängen. Jag väcker honom säkert 10 ggr.

Något att glädjas åt, jag hade gått ner i vikt i alla fall. Har faktiskt kämpat som ett djur för att få kroppen att släppa på lite fett, det är inte lika lätt nu som för 10 år sen må jag säga. Jag har veckan som varit lagt en massa krut på motionsbiten. Varje dag har jag gått mellan 1-2 timmar. Sen har jag ätit bra. Helgen var mindre lyckad ur matsynpunkt, tjejfest, bakisdag och Robbans födelsedag. Men aldrig en dag av frosseri, jag har verkligen försökt hålla igen. Jag hade i alla fall gått ner 1,3, det är jag supernöjd med, verkligen! Så snaaaart har jag gått ner mina efterlängtade 10 kg. Då tar vi tag i nästa 10 kg =) Jag har nu lite mindre än 10 kg kvar till invägningsvikten nämligen, det är ett delmål jag vill ha nått innan den 29 juli, då är det 9 månader sen förlossning och det tar ju som bekant lika lång tid att få bort som att lägga på sig. Idag regnar det, men det stoppar inte mig! Antingen blir det promenad, eller så blir det crosstrainern. Tur att man har den. Såhär ser resultaten ut för både mig och Robban. Lite roligt, för vi har just nu gått ner nästan lika mycket =)

Resultat:

Linda -9,7 (-0,3 till delmål)
Robban -9,3 (-3,7 till målvikt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0