5 bra saker med veckan som gått

Så var det söndag och jag har överlevt min första VV-helg. Det har gått bra, nu är det med skräckblandad förtjusning jag inväntar onsdag och vägning, jag vill ju så gärna att det ska ha gått bra!

Jag hade tänkt att införa positiva-tankar-söndag. Jag tänker försöka räkna upp 5 positiva saker med föregående vecka, varje söndag. Jag är ju mycket för det där med mental styrka och att tänka till och analysera det positiva ur olika perspektiv måste vara bra!

Analys av förra veckan.

1 - Jag har tränat på crosstrainern 2 ggr och åkt skidor 1 gång
2 - Jag har bara ätit godis två dagar, lite på fredag och på lördag
3 - Jag har räknat mina points noggrant och följt VV
4 - Jag har valt bort fikabröd när Robbans mamma bjöd på fika idag
5 - Jag har valt att ta tillvara på alla tillfällen till träning under dagarna, ex. själv sprungit upp på övervåningen en extra gång för att hämta något, istället för att skicka någon annan.

Det var roligt med att lista saker, jag tror att jag ska lista 5 saker jag ska göra för att förbättra mitt liv nästa vecka. Som inte har med vikt att göra =) KUL

1 - Jag ska kliva upp varje morgon och ge barnen en kram innan de åker till skolan
2 - Jag ska möta Robban när han kommer hem med en puss varje dag (nä, det gör jag inte alla dagar, ibland är jag bara allmänt sur, utan anledning)
3 - Jag ska anstränga mig för att möta mina medmänniskor med ett leende istället för med en sur min, som är min specialitet ibland.
4 - Jag ska kliva upp varje morgon och se mig själv i spegeln och säga högt till mig själv att jag är snygg!
5 - Jag ska prata med mina barn på dagarna när de kommer hem från skolan.    

Kommentarer
Postat av: Janna

SV: Ja, om du inte visste det så har Jo och hennes två vänner försökt råna Mias grill här i umeå. Då blev poliserna tvungna att ta min dator eftersom det är den som hon mest suttit vid. Får den kanske om en månad.

2010-01-20 @ 11:58:50
Postat av: Bellezza

Älskar din blogg!

Brukar vara inne och läsa den kolla gärna min :)



Kram

2010-01-20 @ 13:59:17
URL: http://bellezzaofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0