Lördag

Idag är det lördag och just nu är det lördagkväll. Jag sitter och äter lördagsgodis faktiskt, det känns sådär. Jag vet ju att jag kan äta godis, även då jag "bantar", men det känns fel. Men jag vill ju inte vara utan lördagsgodis heller, det skulle kännas så definitivt och trist. Så nu sitter jag här med lagom mycket dåligt samvete, fast jag egentligen inte behöver ha det, tror jag =/ Det blir nog bättre när jag ser resultat på vägen och ser att/om detta funkar. Så på onsdag är det vägning, hoppas hoppas hoppas att det ger resultat, nu vill jag i mina gamla kläder!

Vet ni vad jag vill mer, jo jag vill bli mig själv, ha tillbaka min kropp, min ork och mitt sociala liv. Vill man inte alltid det efter en graviditet och spädbarnstid? Jag längtar tills jag får vara bara Linda igen. Just nu är jag 95% mamma och 5% Linda, kan det i alla fall bli 50/50? Egentid till träning, umgås med vänner, vuxenbestyr. Lyx som att duscha ifred, klä upp sig, i snygga kläder som passar! Sminka sig, helt utan tidspress, lite musik i bakgrunden, ett glas vin. Sen iväg och umgås med ett glatt gäng kompisar och bara tänka på sig själv. Sova hela natten utan att väckas en enda gång, sova ut tills man vaknar själv och sen bara lata sig en hel dag efter. Det är vardagslyx! Men det kommer väl, förr eller senare. När man minst anar det har ungarna vuxit upp och vill inte ens vara med en längre. Jag tittade på gamla kort på barnen och man inser att de växer upp snabbt! Så man ska nog ta tillvara på den här bebistiden och se värdet i att krypa upp i soffan och kika på film på lördagarna. Men personligen tror jag på en kombination, dels vara mamma till en bebis och ta tillvara på allt mys och dels försöka få egentid för att fylla på med energi.

Sitter just nu och tittar på filmen 2012, tycker inte om dystopier, såna framkallar ångest och jag tycker inte om ångest. Jag får alltid mer eller mindre ångest efter en graviditet, jag känner igen samma känsla varje gång. Man tänker mycket på livet, döden och vad som ska hända sen? Därför är jag extra känslig för allt som har med existentiella frågor att göra. Det gör mig sömnlös på nätterna. Vissa dagar är bättre och andra sämre. Just nu går det rätt bra, men en dystopisk film kan förvärra det hela. Men jag tittar bara med ett halvt öga. Nu ska jag fortsätta sortera kort på datorn, från 2002 fram till 2010. Den sysslan passar mig, jag gillar att sortera =)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0