Dag 2 till ända

Så har dag två avslutats, ungefär lika värdigt som dag ett, om än lite mer desperat och gnälligt. Sitter just nu och dricker min sista shake för kvällen, den är för god, choklad med mintsmak, mums. Men dagen har varit lite av en prövning. Tycker att den började väldigt stabilt och bra, topphumör! Sen åkte vi till stan och där var det många frestelser. Kajsa-Linn åt McD i bilen, jag var in på en mack som luktade KORV, magen skrek efter mat! Lite jobbigt är det. Det blir bättre snart, bara morgondagen är avklarad. Jag vet ju att när halva tosdagen har gått har halva tiden gått, bara att peppa! Men syster ringde och hotade med att komma och hälsa på i helgen och det kan ställa till det. Det vore JÄTTEroligt om de kom, men jag vill INNERLIGT inte bryta dieten, man känner sig så jävla osocial när man kör denna diet. Men jag tror och hoppas att de förstår. Man kan ju umgås ändå. Jag känner mig lite yr...

Lite om renoveringen också innan jag går och lägger mig. Vi har:
Rivit tapet, spacklat väggar, spacklat fönster, slipat och målat ett fönster, slipat runt kaminen där kakel ska upp, tagit bort lister, målat tak och taklister, tagit bort ett element.

I morgon ska vi slipa och måla fönster nr 2 och ta bort andra elementet. Om vi hinner ska vi mäta ut kakel och klinkers på vägg/golv.

Detta har vi kvar att göra:
Måla golvlister, måla lister runt dörren, sätta upp en liten bit vägg, spackla och slipa den anordningen, sätta kakel bakom och bredvid kamin, lägga klinkers på golvet under och bredvid kaminen, tapetsera fond och övrig vägg, sätta dit golvlister och sist MÖBLERA med helt NYA möbler!! Underbart, men vilken tid... Planen är att ha det klart före jul =)

Anledningen till att det tar sådan tid är att:
Jag jobbar ibland, vi har en ettåring hemma jämt, Robban pluggar 150% (läser ljud och musikdesign samt läser in MaB och SH A som ska kompl. till miun innan den 1/12, han har sökt ett till program till efter jul), Jag hjälper honom med SH och eftersom han ska ha MVG blir det lite jobb, sen har vi tre andra ungar som ska ha skjuts, hjälp med läxor och annan uppmärksamhet. Samtidigt försöker vi hålla tvättat, städat och snyggt i övriga huset, vilket är en heltidssyssla, sen är det möten osv med Lukas och skolan, sen är det möten osv med Omid (min 15 åring som jag är god man åt) sen har Robban möte med sin tjej som han är kontaktperson åt, sen håller vi samtidigt på att rensa källare, alla förråd och lagar ytterdörren som ska isoleras och så.

Sen kan jag berätta att jag ska börja rida en häst, mer på heltid. Typ 2-4 ggr/veckan. Jag blir den enda som rider henne. Hon är en underbar liten häst, en gammal travare, vilket märks för hon är rätt het och hård i munnen. Men det är härligt. Hon är stabil och inte rädd för något, hon far fram som en ångvält, hon passar mig, vi är lika på något sätt. Jag gillar inte spattiga hästar och hon är inte spattig, hon är stabil =) Men som sagt, gillar att springa och har lite svårt för att stanna, men det löser sig =) Men jag fortsätter rida en gång i veckan på ridskolan också, det är skönt med lite utmaning, man lär sig en hel del.

Nu sängen, i morgon är det fullt upp igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0