Jag vill inte kalla det ett misslyckande...

... bara en liten ändring i strategin.

Jag slutade att äta pulverdiet igår. Tyvärr klarar inte min mage av det, vilket är trist. Jag är lite känslig för laktos, sist jag åt fick jag väldigt ont i magen efter en vecka, nu fick jag ont efter bara några dagar, detta pulver är dessutom helt laktosbaserat. Gick inte så bra. Men nu har jag en ny strategi, bort med kolhydrater. Inte nödvändingtvis LCHF, snarare en stor förminskning av socker och kolhydrater. Har märkt att mitt blodsocker håller sig på en trevlig nivå när jag äter så. Har också slängt ut vågen, tänker inte väga mig på ett bra tag, får se hur det går. Ska försöka landa i någon form av ro ändå, fokus på att äta bra och rida mycket.

Var ute och red i onsdags, det var halt! Jag red dessutom helt själv och det gick rätt bra, men jag föredrar att rida tillsammans med någon tills jag är lite mer stabil mentalt (har haft/har en liten svacka).

Hur som helst, det går framåt med renoveringen! Vi har måla lister runt dörren, fixat med båda fönstren och dörrkarmen, idag satt vi kakel bakom och bredvid kamin, det var ett heldagsjobb! Jag kaklade ;)

Detta är kvar: Inte allt nu! Måla golvlister,  sätta upp en liten bit vägg, spackla och slipa den anordningen, lägga klinkers på golvet under och bredvid kaminen, tapetsera fond och övrig vägg, sätta dit golvlister och sist MÖBLERA med helt NYA möbler!! Underbart.

I morgon kommer världens bästa storasyrra! Saknar verkligen henne ibland. Synd att vi inte bor närmre. Dessutom har hon en supergo kille, gillar verkligen honom också, vi har så kul tillsammans. I morgon ska vi till IKEA och kolla ut alla möbler och köpa golv tror jag. KUL! I morgon ska jag unna mig ett glas vin, det är jag värd =)

Bilder






Kommentarer
Postat av: Mia

Blir nog snyggt det där :)

2010-11-13 @ 21:53:15
Postat av: Linda

Vad driftiga och duktiga ni är..både när det gäller kost och motion OCH renovering!!!

Snyggt blir det också :)

2010-11-17 @ 21:10:02
URL: http://mortill4.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0